Get me outta here!

Thursday 10 April 2014

Jalan-jalan Bandung - Tangkuban Perahu Day III

Bandung - Tangkuban Perahu

Gila uolls dah lama aku g bandung baru nak update.... hahaha
gila mmg gila....xpela alang2 kongsi cerita dgn korang gak la.....
aku g time tu tangkuban perahu ni dia meletus kecik dia tutup temporary tapi xlama lps tu dah bukak....
dlu jela mmg teruk aktif skrg dah xseaktif dulu....

mengikut si jaja katanya ada cerita dogeng la kat sini
kononye dulu ada sorg perempuan nama dayang apa ntah
dia ni sentiasa muda..... sbb dia makan satu daun ada ditanam kat situ aku rasa sikit kelat2.....
anak dia sangkuriang suka dekat mak dia smpi xley terima la mak dia tu mak dia...apa ayat aku ni
pastu disebabkan sangkuriang ni bebal sgt mak dia pasang syarat kena siapkan perahu yg besar sebelum subuh....than nak jadi certa perahu tu tidak dapat disiapkan tu yng dia tendang perahu tu sampai terbalik tapi banyak n panjng lagi cerita xlarat nak recall......

hehe tapi best sejuk kot kat sini.... time krg turun kitrg lalu la kwasn2 kampung:)





Ok ni gambar kat dpn signboard tangkuban perahu


Cantik x gunung berapi tu aku xtrun ke bawah pun sbb byr mmg utk kat atas ni jekk....

Time nak balik lalu kampung2 so nampak bebudak ni bejalan gila jauh kot.....nak compare time zmn2 aku g sekolah dlu naik mak ayah diorg jalan kaki adalah dlm 5km melampau x?heheheh






0 comments:

Post a Comment